Träffa Johan och Byanätsforums helpdesk

Vi har intervjuat Johan Larsson på Coompanion som är ansvarig för Byanätforums helpdesk. Via Helpdesk får våra medlemmar gratis rådgivning och stöttning i såväl stora som små frågor.

Hej Johan! Du är ansvarig för Byanätsforums helpdesk. Du jobbar på Coompanion?
Ja precis. Jag jobbar för Coompanion Västmanland med kontor i Västerås och vi samarbetar med Örebro och går under namnet Coompanion Mälardalen.

För den som inte vet så mycket om Coompanion, berätta lite om er.
Inom Coompanion jobbar vi med kooperativ, när många äger gemensamt. Många byanät är ekonomiska föreningar och det är en av våra specialiteter. Vi jobbar framför allt med rådgivning och affärsutveckling och kan även stötta föreningar i till exempel styrelsearbetet med utbildning.

Vad är det bästa med att driva något som kooperativ?
Att man är flera så klart! Att dela glädjen, men också motgångar gör det inte bara lättare utan också roligare.

Så hur fungerar helpdesk?
Som medlem i Byanätsforum kan man skicka in sin fråga via formuläret på webben, via e-post eller ringa oss på 0706-43 43 98. Vi fördelar frågorna mellan sex rådgivare beroende på vilken typ av fråga som kommit in. Normalt sett tar det ungefär två dagar innan vi svarat. Om det är en fråga som kräver expertis utanför vårt område så har vi ett nätverk av kompetenser, från såväl juridik som förläggningsteknik.

Rulla till toppen